tortellini al fromaggio

luni, 26 ianuarie 2009




Tortellini sunt un tip de paste fainoase cu ou si umplutura la mijloc, originare din Bologna ( orasul natal al lui Umberto Eco ). De obicei sunt umplute cu vreun tip de branza, sunca sau spanac, dar am auzit ca italienii consuma si tortellini dulci cu ciocolata.
Cum de le-a venit italienilor ideea sa faca tortellini ? O legenda din Evul Mediu spune ca zeita Venus venise in vizita in Bologna. Obosita, aceasta trage la un han din zona, iar hangiul atatat de curiozitate si cu sangele fierbinte ( ca orice italian care se respecta si se conformeaza stereotipului nu ?! )se uita prin gaura cheii in timp ce aceasta se dezbraca. Buricul zeitei frumusetii il fascineaza atat de mult incat ii vine ideea sa creeze niste paste precum tortellini, pentru a se infrupta macar simbolic din corpul acesteia. Frumoasa poveste nu ?

Trecand la lucruri pragmatice, poti fierbe tortellini si le poti servi in supa sau le poti praji. Reteta pe care o propunem noi nu e deloc complicata, si stati linistiti, nu e o inventie romaneasca, neaosa, e cu acordul italienilor. Si ei le mananca asa.
Acestea fiind spuse fierbeti pastele conform instructiunilor de pe pachet ( sfatul meu e sa cumparati tortellini in vid, daca nu Barrilla pentru ca sunt mult mai bune ) apoi le scurgeti de apa si le asezati intr-o farfurie in care ati pus in prealabil cascaval ( mozarella ) ras. Amestecati apoi cu o lingura doua de smantana dupa gust. Asezonati si decorati cu rucola ( eu m-am indragostit de gustul ei ).

3 comentarii:

Anonymous spunea...

Mi se pare ca arata foarte bine. Mie imi plac si tortellini simpli, asa cred ca sunt supergustosi.. Dar sare nu pun ?

Cristina spunea...

Buna
am citit reteta ta si mai ales introducerea, as vrea sa te rog sa corectezi: Bologna nu este orasul natal al lui Eco, el s-a nascut la Alessandria in Piemonte. Insa la Bologna sau in provincia acestui minunat oras s-au nascut multe personaje si personalitati.
Cit despre reteta de acord cu tine sunt tare buni chiar daca reteta originala, traditionala cere sa ii servesti in supa ( brodo)insa se mai gasesc si italieni care ii maninca cu smintina ( panna .. smintina dulce ). Sugestie : incearca si cu parmezan in loc de mozzarella.
O zi buna

tangerine spunea...

Imi pare rau pentru confuzia cu Eco. Numele orasului Bologna este foarte legat de cel al scriitorului Umberto Eco caci este de foarte multa vreme profesor de semiotica la universitatea de aici.
Am sugerat deja inlocuirea cascavalului cu mozzarella ( :P), ideea este ca se poate prepara reteta si in modul acesta.
Multumim pentru comment :) .

Trimiteți un comentariu

Mamma Mia ! Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino